Handelsbetingelser

1. KØB HOS

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med lookbeautiful.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse herfra.
Lookbeautiful.dk opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

4. LEVERING

Vi pakker to gange i ugen - mandag og onsdag/torsdag. GLS levere som regel ud den efterfølgende dag. Dvs. du modtager din ordre tirsdag eller  torsdag/fredag.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos's grossister.

5. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 23.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visakort
  • Mastercard
  • Mobilpay


      Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

7. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos lookbeautiful.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles  inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til ’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af .

9. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

10. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til  skal være forsvarligt indpakket.

Lookbeautiful anbefaler, at varen ved returnering sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Lookbeautiful.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

11. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til  inof@lookbeautiful.dk eller på telefon 29 80 81 44 .

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af  ud fra en mulig salgsværdi. Forsegling og emballagen skal være ubrudt.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL OG UBRUDT EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL UBRUDT EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL UBRUDT EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Lookbeautiful.dk returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til .
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til .
     o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos .

    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos lookbautiful.dk. Beløbet returneres til samme betalingskort, som varen blev købt med.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning!  Lookbeautiful.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til lookbeautiful.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af .

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til  skal være forsvarligt indpakket.

    Lookbeautiful.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Lookbeautiful.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til  info@lookbeautiful.dk eller på telefon 29 80 81 44 .
    Om Lookbeautiful.dk

    Forurening og urenheder er dagligt noget vi udsætter vores hud for.  Netop derfor bør pleje af huden være en daglig rutine både morgen og aften. Hos lookbeautiful.dk sætter vi fokus på markedets bedste hudpleje - blandt andet indenfor anti-age produkter til den bevidste kvinde der ved, at man kan fremme sin skønhed, komme til at se yngre og sundere ud, med den rette hudpleje. Vi har et stort sortiment af skintonic, rensegel, toner, conditioner, ansigtscremer, natcremer, fugtpleje, booster, serum, anti-aging, exfoliering og ansigtsmasker samt produkter mod uren hud / pigmentpletter og meget mere. Vi er altid på jagt efter nye leverandører og nye spændende produkter, så vi kan hjælpe dig med at blive en endnu smukkere udgave af dig selv. Hos lookbeautiful.dk kan du altid finde produkter til gode priser på hudpleje, kosmetik og parfume.

    Kundeservice

    Har du spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på mail eller telefon!

    Lookbeautiful.dk  •  Lilleåvej 16  •  7500 Holstebro  •  +45 29808144  •  info@Lookbeautiful.dk